De MerkBare Methode

Tevreden klanten én tevreden medewerkers zijn belangrijk voor een gezonde en winstgevende organisatie. Daar zijn we het over eens. Maar om een gezonde organisatie te blijven is meer nodig...

Maak kennis met de MerkBare Methode...

IN 7 STAPPEN MERKBAAR RESULTAAT!


Ik zie veel mooie bedrijven met een onderscheidend concept. Aan de voorkant ziet het er
allemaal spik en spam uit. Prachtige website, veel en leuk personeel, goed product. Maar als
ik iets dieper graaf blijken de resultaten minder mooi te zijn dan de buitenkant doet
vermoeden. Daarom is het belangrijk dat we naar het geheel kijken, vraagt u zich daarom
het volgende af:

  • Weet u wie uw klant is en waarom zij uw klant zijn? Of waarom juist niet?

  • Zijn uw medewerkers tevreden en willen zij zich verder ontwikkelen?

  • Is uw organisatie optimaal ingericht? Klopt het online allemaal? Lopen alle processen soepel? Zijn er nieuwe effectievere mogelijkheden?

  • Signaleert u ontwikkelingen in de markt tijdig en weet u hierop te anticiperen?

    De MerkBare Methode omvat alles. Klantonderzoek, medewerkersonderzoek én marktonderzoek en draagt bij aan een duurzame oplossing.

HET VOORDEEL VAN DE MERKBARE METHODE

  • Inzicht in dat wat uw klant écht wilt waardoor u zicht daadwerkelijk kunt onderscheiden;

  • Inzicht in dat wat uw medewerkers écht wilt waardoor u samen met hen kunt groeien;

  • Inzicht in dat wat er speelt in de markt en wat uw concurrent doet, waardoor u tijdig kunt anticiperen.

Met de resultaten van de MerkBare Methode kunt u gericht verbeteren, sturen en uiteindelijk groeien voor een hoger bedrijfsresultaat!

1. Doelstellingen bepalen ✓
Allereerst bepalen we samen uw bedrijfsdoelstellingen of het specifieke bedrijfsvraagstuk. Op basis hiervan maak ik een maatwerk onderzoeksvoorstel, die u binnen 1 week van mij ontvangt. Afhankelijk van de uitdaging waar u mee te maken heeft, de doelgroep die u bedient en scope passen we de juiste onderzoekstechnieken toe om het gedrag van uw klanten inzichtelijk te maken en de, vaak onbewuste, drijfveren hierachter te duiden.

2. Het klanttevredenheidsonderzoek ✓
Als het vraagstuk duidelijk is en de onderzoeksdoelstelling helder, bepalen we de beste onderzoeksmethode. Vervolgens voer ik het onderzoek uit onder uw klanten. Hiermee krijgt u naast het inzicht in de behoeften van u klanten, tevens zicht in de drijfveren die hier verantwoordelijk voor zijn. Hierdoor weet u wat de sterke en zwakke punten van uw organisatie zijn, gezien door de ogen van uw klanten.

3. Medewerkersonderzoek ✓
Daarnaast voeren we een medewerkerstevredenheidsonderzoek uit om te achterhalen of zij tevreden zijn met u als werkgever, de organisatie boeiend genoeg vinden om zichzelf de komende jaren te blijven ontwikkelen en dus bij uw organisatie werkzaam blijven.

4. Managementstijl & bedrijfscultuur ✓
Ook kijken we naar welke managementstijl u toepast en de bedrijfscultuur die er heerst. Geeft u uw personeel bijvoorbeeld voldoende ruimte om mee te denken en zich te ontwikkelen door bijvoorbeeld het inzetten van projectteams?

5. Inzicht in macro- en meso ontwikkelingen ✓
Om het inzicht compleet te krijgen, kijken we tevens naar de branche- en marktontwikkelingen. Wat zijn onderwerpen, issues van nu en in de toekomst waar uw organisatie rekening mee moet houden?

6. Van inzicht naar actieplan ✓
Wanneer alle gegevens verzameld zijn, analyseer ik de resultaten. Hiervan ontvangt u een helder en overzichtelijk rapport. Indien gewenst ontwikkel ik een onderscheidende en passende strategie met een gericht actieplan. De resultaten en het actieplan kom ik persoonlijke presenteren bij uw organisatie. Met het actieplan kunt u direct zelf aan de slag om de klant- en medewerkerstevredenheid te verhogen.

Meer dan inzicht…!

7. Implementatie✓
Feedback levert alleen iets op als er iets mee gedaan wordt, daarom ga ik veel verder dan inzicht alleen. Ik help u om samen met uw medewerkers de vervolgacties te realiseren, zodat uw organisatie in staat is om gericht te verbeteren, de kansen beter te benutten en richting te geven. Denk hierbij aan inspiratiesessies voor medewerkers om klantbeleving binnen de organisatie gestructureerd in te bouwen, aanpassingen in processen en systemen, trainingen, klantfeedbackbeleid, sturing en leiderschap.


 

Om de kwaliteit en het resultaat van uw bedrijfsvraagstuk te waarborgen, werk ik samen met diverse professionele organisaties. Om daar waar mijn expertise stopt, verder te gaan en u een totaaloplossing op maat aan te kunnen bieden.

Het maatwerk onderzoeksvoorstel ontvangt u binnen een week. De overige rapportages binnen enkele weken, dit is afhankelijk van de omvang van het onderzoek en uw organisatie.