MerkBare Diensten voor MerkBaar resultaat!
MerkBaar deWegwijst biedt verschillende diensten aan om uw Business Performance te vergroten. Ik zie iedere organisatie als uniek, met haar eigen specialisme. Vooraf zal ik in een vrijblijvend strategiegesprek met u de beste methode voor uw organisatie doornemen. Zodat u altijd 100% garantie heeft dat u een op maat oplossing wordt aangeboden om het beste resultaat te realiseren.
* Customer journey
* Customer journey & strategie ontwikkeling
* Employee journey
* Continue monitoring
* Klant- en merkbeleving
* Klantarena | klantpanel
* Marktonderzoek
* Safari
1. Customer Journey
Afhankelijk van de uitdaging waar u mee te maken heeft, de doelgroep die u bedient en de scope, worden de juiste onderzoekstechnieken toegepast. Onderzoekstechnieken die het gedrag van uw klant inzichtelijk maken en de, vaak onbewuste, drijfveren achter dit gedrag te duiden. Ook worden alle stappen van de customer journey, van de bewustwordingsfase (wanneer de klant besluit dat hij of zij behoefte heeft aan een product of dienst dat u aanbiedt) tot en met de aftersalesfase, geanalyseerd. Hierbij kijken we naar de volgende aspecten:
Wat is de trigger vanuit de klant? Waarom zijn zij enthousiast over het product of uw organisatie?
Waarom en wanneer haken klanten af tijdens het aankoopproces?
Waarom keren klanten niet meer terug?
Deze fases worden in onderzoeken regelmatig overgeslagen, maar juist hier vallen veel inzichten en winst te halen. Inzichten die helpen om uw doelgroep te bepalen, klanten te binden en merkambassadeurs te creëren.
2. Customer journey & strategiebepaling
Feedback is waardevol, maar het levert pas wat op wanneer er ook echt iets mee gedaan wordt!
Op basis van de verkregen inzichten vanuit de customer journey bepalen we:
Hoe onderscheidend vermogen gecreëerd kan worden;
Hoe klanten langer blijven, meer kopen en u positiever aanbevelen.
Op de eerder genoemde inzichten vanuit de constumer journey ontwikkel ik samen met u een passende strategie waar zowel management als medewerkers direct mee aan de slag kunnen.
Samen stellen we een verbetertraject op om daadwerkelijk resultaat te halen.
3. Employee journey:
Medewerkers zijn de sleutel tot het succes van uw organisatie. Zij kunnen uw reputatie maken of kraken bij ieder klantcontact dat zij hebben. Een medewerker die de ruimte krijgt zichzelf te ontwikkelen en naar wiens ideeën wordt geluisterd, zit beter in zijn vel. De medewerker zal hierdoor enthousiaster en betrokkener zijn en een zekere eigenaarschap ervaren. Dit heeft uiteraard een positief effect op de klant, zij voelen immers direct aan of de sfeer goed is en of de medewerker plezier heeft in zijn of haar werk en of deze capabel is. Dit is vaak een beslissende factor om te bepalen of men wel of geen zaken met u wilt doen.
Zoals u ziet zijn er genoeg redenen om uw medewerkers serieus te nemen en te achterhalen waar zij behoefte aan hebben en wat zij van u als werkgever vinden. Met de uitkomsten maken we een vertaalslag binnen uw organisatie, zodat u direct kunt beginnen om uw medewerkers te boeien, inspireren en binden. Want als u goed voor uw medewerkers zorgt, zorgen zij goed voor u en uw organisatie. Dát merk je als klant, die daarna graag nog eens bij u terugkomt!
4. Continue monitoring (abonnement, inzicht maandelijks, kwartaal, halfjaar)
In plaats van 1 x per jaar of 1 x in de twee jaar een markt- of klanttevredenheidsonderzoek uitvoeren, continue in gesprek blijven met uw klanten! Dat is het nieuwe onderzoek van nu én in de toekomst. Hiermee kunt u sneller inspringen op veranderingen, bijsturen.
5. Workshop klant- en merkbeleving
Uw medewerkers zien haarscherp waar uw organisatie verder kan verbeteren, waar u kan winnen aan effectiviteit en waar besparingsmogelijkheden liggen. Als u ze maar op de juiste manier om feedback en naar hun ideeën vraagt kunt u hier waardevolle inzichten werven. We gaan samen aan de slag om te bekijken wat de klant ervaart wanneer zij met uw organisatie in contact komen. We maken een customer journey die toegespitst is op een team, afdeling of de gehele organisatie. In de praktijk blijkt namelijk dat de resultaten van een onderzoek gepresenteerd krijgen vaak niet het gewenste gedrag bij medewerkers oproept. Dit is gemakkelijker te realiseren wanneer zij actief betrokken worden en meedenken bij het verbetertraject.
Regelmatig organiseer ik workshops over hoe u een klantreis in kaart brengt, onderscheidend vermogen creërt en van uw medewekers en klanten ambassadeurs van uw merk maak. Klinkt dit als iets voor u? Geef u nu direct op of bekijk één van de workshops die ik eerder organiseerde.
6. Klantarena's - ronde tafeldiscussies – klantpanel
Het klinkt misschien een beetje eng om in gesprek te gaan met uw klant én medewerkers. Maar het levert u inzichten op, die voor zowel u als uw medewerkers waardevol zijn. Stel dat u wilt innoveren, wilt weten wat uw klant echt wilt of hoe u zich kunt onderscheiden ten opzichte van uw concurrentie. Dan is dit een uitstekende methode! Het levert levendige gesprekken op tussen klant en medewerker die u van waardevolle inzichten voorzien. Bijkomstig effect is dat uw klant zich speciaal voelt omdat zij zijn uitgenodigd om hun meningen en ideeën te uiten. Dit zullen zij zeker doorvertellen aan vrienden en familie, zo heeft u er weer een ambassadeur bij!
Ditzelfde geldt voor uw medewerkers. Zij zullen zich meer betrokken voelen bij de organisatie en hun uiterste best doen, nu zij de feedback direct van de klant gehoord hebben, om hier op een positieve manier mee aan de slag te gaan.
7. Marktonderzoek
Big-data, real-time advertising of circulaire economie. Een greep uit het vocabulair dat past in de snel veranderende wereld van vandaag. Welke ontwikkelingen spelen er in uw branche en wat is de impact hiervan op uw organisatie? Wat wil uw potentiële klant écht? Waar is uw concurrent mee bezig? Wat leveren onze inspanningen eigenlijk op? Allemaal vragen waar gedegen marktonderzoek u de antwoorden op kan geven.
8. Safari
Ik bied u de mogelijkheid om een kijkje te nemen in de keuken van een organisatie die toonaangevend is in het creëren van een excellente klantbeleving of op een ander gebied. Tijdens een workshop en / of bedrijfsbezoek leert u hoe andere organisaties het aanpakken, een bedrijfssafari kan u zeer waardevolle inzichten verschaffen.
Geef u hier alvast op voor de volgende safari of vraag meer informatie.